Найдавніший організм на Землі виявився простим каменем

Опубликованно 21.10.2018 05:45

Найдавніший організм на Землі виявився простим каменем

Науковці Лабораторії реактивного руху в Пасадені (США) прийшли до висновку, що сліди однієї з найдавніших форм життя на Землі насправді є звичайною скелястій породою. Про це повідомляє видання Science Alert.

У 2016 році група вчених під керівництвом Аллена Нутмана (Allen Nutman) з Університету Воллонгонг в Австралії виявила те, що дослідники вважають найдавнішими закам'янілими рештками живих організмів. Вони, на думку фахівців, були останками мікробів з формації Ісуа — найбільш старих гірських порід, розташованих в Гренландії. У статті, опублікованій в журналі Nature, палеонтологи описали те, що вони прийняли за строматолиты — шаруваті освіти, що залишилися від цианобактериальных матів (співтовариств мікроорганізмів).

Вік «строматолітів» становив 3,7 мільярда років, що на 220 мільйонів років древнє скам'янілостей з формації Комод в Австралії, які на той час вважалися найстарішими. Це відкриття вважалося неймовірним, оскільки вважалося, що на той момент на Землі не було умов, придатних для існування життя. Сама планета утворилася 4,5 мільярда років тому, і на появу перших організмів у цьому випадку відводилося всього 700-800 мільйонів років.

У новій роботі вчені піддали критиці своїх колег. На їхню думку, знайдені освіти не має ніякого відношення до строматолитам. До такого висновку вони дійшли, проаналізувавши форму і хімічний склад «скам'янілостей». Копалини виявилися позбавлені внутрішніх структур, характерних для строматолітів, і ознак мікробної діяльності. Це вказує на те, що найдавніші сліди життя насправді є каменями, які випробували на собі вплив геологічних процесів.