Змію, яка підлітка акулу знайшли за ДНК

Опубликованно 23.10.2018 08:39

Змію, яка підлітка акулу знайшли за ДНК

Біологи впізнали по ДНК акулу, змію, яка підлітка на нью-йоркському пляжі в липні нинішнього року: вона виявилася звичайною піщаної акулою, яка вважається небезпечною для людей. Коротке повідомлення про це опубліковано в журналі Nature.

У середині липня двоє підлітків - хлопчик і дівчинка - плавали біля берега острова Файр-Айленд біля південного узбережжя Лонг-Айленд (Нью-Йорк), популярного у місцевих жителів місця відпочинку. З інтервалом у кілька хвилин їх обох вкусили непізнані акули, і невеликий уламок зуба залишився в рані одного з дітей. Фрагмент вирішили відправити на впізнання у Флориду, де місцевий музей природної історії веде хроніку укусів акули з 1958 року.

Як пише в Nature Гевін Нэйлор (Gavin Naylor) з університету Флориди, інтерес до укусу підігрівав той факт, що в регіоні зустрічаються великі білі акули (Carcharodon carcharias). Вчені очистили зуб і взяли аналіз ДНК, зіставивши його з митохондриальным ДНК приблизно 900 видів хрящових риб. "Це дозволило нам встановити, що зуб належав звичайної піщаної акули (Carcharias taurus). Ця акула в цілому вважається небезпечною для людей, незважаючи на свій розмір — до трьох метрів в довжину і вагою понад 200 кілограмів", — пише Нэйлор.

Він додає, що підлітки перебували в семи кілометрах один від одного, а вкусили їх з інтервалом у кілька хвилин — "це не так дивно, як може здатися, оскільки піщані акули полюють на риб, які ходять косяками, і слідують за ними по узбережжю". Швидше за все, акула помилково прийняла людей за рибу — такі випадки вкрай рідкісні, нагадує вчений. Журнал Science зазначає, що за 60 років статистики, яку ведуть у Флориді, зареєстровано всього 15 укусів акули цього виду, і жоден з них не був смертельним.

Нагадаємо, раніше вчені з'ясували, що акули воліють нападати на чоловіків.