За рік астрономи зафіксували майже 500 вибухів в ядрах галактик

Опубликованно 15.12.2018 05:57

За рік астрономи зафіксували майже 500 вибухів в ядрах галактик

Крім майже одного мільярда зірок Чумацького шляху місія Gaia (Гея) Європейського космічного агентства також спостерігає экстрагалактические об'єкти. Автоматизована система попереджень цього космічного апарату повідомляє астрономів про виявлення так званих «транзиентов», або короткочасних спалахів. У новій науковій роботі команда астрономів відкрила, що, скорегувавши алгоритми існуючої автоматизованої системи попереджень, можна використовувати апарат Gaia для виявлення сотень незвичайних транзиентов в центрах галактик. Дослідники виявили приблизно 480 транзиентов за період приблизно в один рік. Цей новий метод може бути прийнятий на озброєння вже в найближчий час, дозволяючи астрономам визначати природу цих загадкових подій.

Дослідники на чолі з Зузанной Кострзева-Рутковської (Zuzanna Kostrzewa-Rutkowska) з Нідерландського інституту космічних досліджень провели пошук по базі даних місії Gaia транзиентов, що спостерігаються поблизу ядер галактик в період між липнем 2016 р. і червнем 2017 р. Вони використовували в своїй роботі каталог галактик – з Релізу даних №12 Слоуновского цифрового огляду неба – та математичний метод власної розробки. Цей новий математичний інструмент дозволив астрономам ідентифікувати рідкісні спалахи, що спостерігаються поблизу центрів галактик. Кострзева-Рутковська і її колеги ідентифікували 480 таких подій, з яких лише п'ять подій були розпізнані перш автоматизованою системою попереджень космічного апарату Gaia.

Вивчення таких короткочасних спалахів представляє великий інтерес для астрономів, оскільки ці спалахи часто пов'язані з такими подіями, як поглинання чорною дірою неї до неї надто близько до зірки – а ці події, у свою чергу, можуть допомогти виявити рідкісні чорні діри проміжних мас, які, перебуваючи в стані спокою, не видно в об'єктиви телескопів, пояснили автори.

Дослідження опубліковане в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що астрономи отримали загадковий сигнал з далекої галактики.