За 25 років рівень Світового океану піднявся на 77,5 міліметрів

Опубликованно 19.12.2018 03:12

За 25 років рівень Світового океану піднявся на 77,5 міліметрів

Міжнародна група вчених узагальнила дані про рівень Світового океану за чверть століття і з'ясувала, що в середньому за цей час він ріс на 3,1 міліметра в рік, що дає зростання в 77,5 міліметра за 25 років. Дослідження опубліковане в журналі Earth System Science Data, про нього також розповідає Всесвітня метеорологічна організація (ВМО).

Рівень Світового океану — один із семи ключових індикаторів зміни клімату (інші шість — це температура, поглинання тепла океаном, концентрація парникових газів, кислотність вод океану, стан льодовиків і стан морського льоду). Із-за теплового розширення океану і танення льодовиків на рівень Світового океану повільно зростає, і вчені намагаються отримати достовірні оцінки цього зростання.

Міжнародна група вчених з 50 наукових організацій, що працює в рамках програми World Climate Research Programme, узагальнила дані космічних спостережень, моделювання і попередніх досліджень, щоб оцінити зростання рівня Світового океану з 1993 року, коли з'явилися дані супутникової альтиметрії. Крім супутникових даних починаючи з місії TOPEX/Poseidon 1992 року, дослідники використовували, зокрема, дані океанографічного проекту «Арго» і гравіметричного супутника GRACE. У результаті вчені отримали найточнішу на даний момент оцінку цього показника.

За їх розрахунками, середній глобальний приріст рівня Світового океану в цей період склав 3,1 міліметра (від 2,8 до 3,4 міліметра), а прискорення росту — 0,1 міліметра в рік за рік. Крім того, вчені розклали це зростання на компоненти, підрахувавши внесок кожного з них: на теплове розширення припало 42 відсотка, на льодовики — 21 відсоток, 15 відсотків на танення льоду Гренландії і 8 відсотків на Антарктику. Інші компоненти, зокрема, приплив води з суші, точно оцінити важко, зазначає ВМО.

Як відзначають автори статті, дослідження зміни рівня Світового океану покращує наше розуміння процесів, які до нього призводять, і того, як Земля реагує на зміну глобального клімату. Крім того, подібні дослідження потрібні для валідації кліматичних моделей, тобто їх перевірки даними спостережень.

Раніше американські кліматологи також заявили, що підвищення середнього рівня світового океану на Землі із-за глобального потепління повільно прискорюється — за їх оцінками, це прискорення становить в середньому 0,084 міліметра в рік за рік. Швидкість підвищення середнього рівня Світового океану, за їх розрахунками, склала 2,9 міліметра в рік,

Нагадаємо, раніше стверджувалося, що Світовий океан за 20 років піднявся на 11 міліметрів.