Гриби перетворили в міні-електростанції

Опубликованно 20.12.2018 16:06

Гриби перетворили в міні-електростанції

Гриб був перетворений в генератор електроенергії в процесі, який вчені сподіваються коли-небудь використовувати для живлення пристроїв.

"Біонічний гриб" був покритий бактеріями, здатними виробляти електрику і пасмами графена, які збирали струм. Сяйво світла на структурі активував здатність бактерій до фотосинтезу, і, оскільки клітини збирали це світіння, вони генерували невелику кількість електрики, відоме як «фотострум». Гриби підтримували цей процес, надаючи бактеріям життєздатну поверхню, на якій ростуть, а також поживні речовини, щоб залишатися в живих.

Дослідження, опубліковане в журналі Nano Letters, є частиною зусиль вчених, щоб зрозуміти, як біологічні машини можуть бути використані в побуті.

"У цьому випадку наша система - це біонічний гриб - виробляє електрику", - сказав професор Ману Маннур, інженер Технологічного інституту Стівенса, який очолював дослідження.

"Інтегруючи ціанобактерії, які можуть виробляти електрику, з нанорозмірними матеріалами, здатними збирати струм, ми змогли отримати доступ до унікальним властивостям обох, посилити їх і створити абсолютно нову функціональну бионическую систему".

Професор Манноур і його команда виявили, що бактеріальні клітини живуть на кілька днів довше, якщо їх помістити на живі гриби порівняно з іншими підставами.

Ціанобактерії відомі серед биоинженеров за їх здатність генерувати невеликі струми електрики, але досі було важко підтримувати вироблення електрики в штучних умовах.

Створюючи "гібридну систему", яка схиляє гриби і бактерії до співпраці, вчені вважають, що вони вирішили цю проблему. Системи були створені шляхом тривимірної друку електронних чорнил, містять пасма графена, а потім за допомогою біо-чорнила, що містять бактерії, нанесені на ковпачок гриба. Коли світло світило на гриб, бактерії почали фотосинтез, і крихітний струм близько 65 наноампер перейшов у мережу графена.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в Китаї знайшли найбільший лікувальний гриб у світі