У Чумацькому Шляху знайшли сліди інших галактик

Опубликованно 27.12.2018 02:57

У Чумацькому Шляху знайшли сліди інших галактик

Команда дослідників з Інституту наук про космос університету Барселони, Іспанія, і Гронінгенського університету, Нідерланди, виявила, проаналізувавши дані, зібрані за допомогою космічної місії Gaia («Гея»), субструктури в складі Чумацького шляху, які не були виявлені раніше.

"Ми спостерігали субструктури, що мають різні форми, такі як, наприклад, форма равлики. Існування таких субструктур у складі Галактики спостерігалося вперше, завдяки безпрецедентної точності даних, зібраних супутником Gaia Європейського космічного агентства, - розповіла Тереза Антойя (Teresa Antoja) з Інституту наук про космос, що є головним автором нової наукової роботи. – Ці субструктури дозволяють нам зробити висновок, що диск нашої Галактики випробував потужні гравітаційні обурення приблизно 300 і 900 мільйонів років назад".

Але що могло викликати ці обурення? Для відповіді на це питання дослідники порівняли структуру і рівень глибини спотворень спіральної структури з моделями динаміки Галактики. Це дозволило виробити гіпотезу, згідно якої така гравітаційна «струс» була викликана проходженням карликової галактики Стрілець повз Чумацького шляху.

"Наше дослідження свідчить про те, що диск нашої Галактики є динамічно молодим, чутливим до збурень і змінюються з плином часу, - каже Антойя. – Однією з найбільш примітних структур, спостережуваних нами, стала спіральна структура, в яку входять зірки, розташовані недалеко від Сонця – яка ніколи ніким не спостерігалася раніше".

Подібно каменю, кинутого в ставок, або магніту, наближається до аркуша паперу з лежачими на ньому залізними тирсою, карликова галактика, що проходить повз більшою за розмірами галактики, викликає в структурі цієї великої галактики обурення, проілюстрували свою гіпотезу автори роботи. Надалі карликова галактика Стрілець – як і десятки інших невеликих галактик – була поглинена нашою Галактикою і увійшла до її складу, додали дослідники.

Робота опублікована в журналі Nature.

Нагадаємо, раніше астрономи знайшли бракуючу частину Всесвіту.