Астрономи обіцяють показати відео чорної діри

Опубликованно 03.12.2019 01:21

Астрономи обіцяють показати відео чорної діри

До того часу, коли міжнародна група вчених здивувала світ першими в історії науки знімками чорної діри, вже було заплановано продовження - відео, що демонструє безповоротне поглинання масивних хмар газу чорною дірою.

Колаборація Event Horizon Telescope Collaboration вже провела необхідні спостереження і нині обробляє великі обсяги даних, щоб створити це унікальне відео, яке, ймовірно, буде готове до 2020 р.

«Я вважаю, що до кінця наступного десятиліття ми зможемо створювати високоякісне відео, яке буде демонструвати не тільки зовнішній вигляд безпосередніх околиць чорної діри, але і протікаючі в них процеси в реальному часі», - сказав директор проекту Шеп Долеман в інтерв'ю інформаційному агентству «Франс-Прес».

Вся команда проекту, що включає 347 вчених зі всього світу, була нагороджена в минулий четвер Премією за фундаментальної фізики в розмірі 3 мільйона USD за знімок чорної діри, опублікований 10 квітня поточного року.

Раніше астрономи могли спостерігати світіння матеріалу, разогревающегося перед падінням в чорну діру, однак «нашим знімків бракувало чіткості, щоб визначити форму структури і випромінює це випромінювання».

Ця перешкода в кінцевому рахунку було подолано, коли команда поєднала між собою кілька радіотелескопів і створила гігантський віртуальний телескоп з діаметром Землю, здатний спостерігати в безпрецедентно високому дозволі об'єкти, які здаються крихітними на нічному небі.

Нагадаємо, колективу вчених Телескопа горизонту подій, яка змогла отримати перший у світі знімок чорної діри, присуджена престижна премія Breakthrough Prize.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.