Всередині стародавнього метеорита знайшли крижані скам'янілості

Опубликованно 21.12.2019 06:48

Всередині стародавнього метеорита знайшли крижані скам'янілості

Вчені Кіотського університету вивчили знайдений в алжирській пустелі метеорит Acfer 094, вік якого досягає 4,6 мільярда років. В ньому були виявлені мікроскопічні скам'янілості, що залишилися від стародавнього водного льоду. Про це повідомляє видання Science Alert.

Фахівці з допомогою різних методів розпізнали раніше невідому структуру небесного тіла, незважаючи на те, що метеорит досліджувався протягом трьох десятиліть з моменту його відкриття. Були виявлені крихітні пори, розподілені по всій породі. Діаметр отворів складав всього 10 мікрометрів, що лише трохи більше розмірів червоної кров'яної клітини. Вчені також виявили сліди взаємодії мінералів з водою.

Крім того, дослідники реконструювали еволюцію зародка планети (планетезималь), від якого метеорит імовірно відколовся. Згідно з результатами, планетезималь утворилася у зовнішній Сонячній системі із силікатних зерен, покритих водяним льодом — свого роду «пухнастою пилу». Зародок продовжував зростати і накопичувати пил, при цьому лід аккумулировался в центрі, утворивши ядро, збагачене замерзлою водою.

Незабаром астероїд, що дрейфує в напрямку Сонця, наблизився до снігової лінії — межі з Сонячною системою, в околицях якої температура стає достатньою високою, щоб лід в ядрі почав сублимироваться, тобто переходити відразу в газоподібний стан. Потрапив в мантію лід знову конденсувалася на мінералах, сформувавши ледоносные ультрапористые породи. Після перетину снігової лінії лід остаточно зник, залишивши порожні мікропори. Потім астероїд розвалився, і його фрагмент — Acfer 094 — опинився на Землі.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в метеориті виявили частина комети.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.