На Місяці можливі поклади дорогоцінних металів

Опубликованно 24.12.2019 00:33

На Місяці можливі поклади дорогоцінних металів

Нове дослідження, проведене геологами з Канади і США, показує, що глибоко під поверхнею Місяця можуть бути розташовані великі запаси дорогоцінних металів.

Джеймс Бренан (James Brenan), професор кафедри наук про Землю і навколишньому середовищу Університету Дэлхаузи, Канада, каже, що він і його колеги змогли провести паралелі між покладами мінералів на Землі і на Місяці.

«Ми змогли простежити зв'язок між вмістом сірки в місячних вулканічних гірських породах і присутністю сульфіду заліза глибоко в надрах Місяця, - сказав доктор Бренан, головний автор нової роботи. – Дослідження покладів мінералів на Землі показує, що з сульфідом заліза часто сусідять дорогоцінні метали, такі як платина і паладій».

Однією з найбільш популярних гіпотез походження Місяця є гіпотеза космічного зіткнення іншого планетного тіла з Землею, в результаті якого з нашої планети вихлюпнулася частина розплавленого в результаті високоенергетичного зіткнення матеріалу і сформувала Місяць. У цьому випадку Земля і Місяць повинні мати схожий хімічний склад. Однак проведені в 2006 р. вимірювання вмісту дорогоцінних металів у місячних гірських породах несподівано показали низькі рівні, які з тих пір не отримали науково обґрунтованого пояснення.

У своїй роботі Бренан і його команда показують, що платина і паладій можуть бути пов'язані глибоко в надрах Місяця з сульфідом заліза, в той час як на поверхню виходили збіднені цими дорогоцінними металами магми. Свою гіпотезу автори підтверджують результатами лабораторних експериментів, згідно з яким в умовах, наближених до умов місячних надр, відбувається тісна зв'язування сульфіду заліза з платиною та паладієм, що робить малоймовірним вихід цих металів до поверхні.

Дослідження опубліковане в журналі Nature Geoscience.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що золото на Землю потрапило з іншої планети.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.