Цікавий факт дня: Суп міг стати причиною провалу місячної місії

Опубликованно 03.01.2020 11:12

Цікавий факт дня: Суп міг стати причиною провалу місячної місії

Місія NASA Аполлон 15 ознаменувала четверте повернення космічного агентства на Місяць через два роки після місії Аполлона-11 в 1969 році. В ході Аполлон-15 була здійснена друга посадка на Місяць після невдалого запуску місії Аполлон-13, яка так і не була здійснена з-за катастрофи.

Однак, мало хто знає, що і четверта спроба підкорити Місяць могла закінчитися невдачею. Виною всьому виявився пакет з томатним супом.

Астронавт Аль Уорден був одним з трьох чоловіків, які літали на Місяць у ході місії Аполлон-15 разом з астронавтами Девідом Скоттом і Джеймсом Ірвіном. Несподівані подробиці були розказані на відкритому заході Google Talks.Це була реальна проблема і виною всьому виявився томатний суп. Пакет з супом відкрився занадто різко і це порушило його поверхневий натяг. Вся порція супу вийшла з пакета, сформувавши значних розмірів суповий куля.Звичайно ж цікаво спостерігати, як рідина сформувала ідеальну сферу, яка плаває по салону корабля. Однак, якщо б цей шар виявився на приладовій панелі і його поверхневий натяг не витримало, він розпався б на тисячі мікроскопічних кульок, які могли викликати замикання абсолютно всіх електричних компонентів.

До речі, аналогічна проблема виникла при невдалому запуску «Аполлона-13» після того, як вибух модуля обслуговування місії пошкодив весь космічний корабель. Космічний корабель мав потребу в електриці, і космонавтам довелося відключити більшість систем, щоб зберегти енергію, у результаті чого температура різко впала.

Морозний холод змусив пари води з дихання астронавтів швидко покрити кожну поверхню і за панелями приладів, погрожуючи замкнути будь-яку електроніку, якщо б космонавти спробували перезапустити космічний корабель. Коли електричні системи були відключені космічний корабель втратив важливе джерело тепла. Температура впала до 38 градусів за Фаренгейтом, і на всіх стінах утворився конденсат. Астронавтам«Аполлон-13» вдалося вціліти, тільки завдяки масштабним рятувальних робіт наземних служб NASA

Яким же чином вдалося врятувати місію «Аполлон-15»? На щастя, за словами містера Уордена, на борту знайшлося достатньо великий рушник, яке дозволило повністю обернути «потенційного вбивцю». Рушник повністю ввібрало в себе суп і загроза була ліквідована.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що метеорити вибивають з Місяця тонни води.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.