Знайдено живиться метеоритами мікроорганізм

Опубликованно 09.01.2020 04:06

Знайдено живиться метеоритами мікроорганізм

Відомо, що мікроб Metallosphaera sedula володіє схильністю до вживання мінералів. Ми не говоримо про граніті або меле. Цей знавець мінералів любить обідати більш екзотичними камінням, які прилітають з космосу.

Таке виявлення не тільки наводить на роздуми про те, як земне життя може вижити поза Землі, але і дає уявлення, як рання біологія могла отримувати ключові поживні речовини через космічні породи, які падали на нашу планету.

Справедливо припустити, що життя ніколи не сформувалася б на нашій древній планеті, якби не щедрий потік метеоритів. Вважається, що вони є джерелом рідкісних елементів, таких як фосфор, не кажучи вже про набагато більш складних органічних сполуках.

Таким чином, міжнародна команда дослідників задалася питанням, чи могли деякі організми розвинути талант до використання цих спеціальних сумішей мінералів.

Технічний термін для біологічної освіти, яке може використовувати камені в якості джерела енергії, — хемолитотроф. Вже відомо, що деякі бактерії, такі як Leptospirillum ferrooxidans і Acidithiobacillus ferrooxidans, окислюють залізо в метеоритах.

Щоб знайти мікроба, який міг би розглядати метеорити як щось більше, ніж просто «гарнір», команда звернулася до термоацидофилу — мікроба, який добре справляється зі спекою і низьким pH — який, як вони раніше показали, міг вижити в марсіанському ґрунті.

Їх вибір M. sedula довгий час мав репутацію власника дивного смаку. У минулому дослідники продемонстрували здатність поглинати сульфід заліза (також відомий як пірит або «золото дурня») з вугілля.

Визначити, чи може люблячий метал археон відчувати тягу до космічних каменів, — значить знайти підходящу їжу, в якій є хороше поєднання металів і місця для годування та зростання. Команда вибрала звичайний кам'янистий тип метеорита під назвою Північно-Західна Африка 1172 (NWA 1172), шматок мінералу вагою 120 кг, виявлений ще в 2000 році.

«NWA 1172 – складається з мультиметаллического матеріалу, який може містити набагато більше мікроелементів для полегшення метаболічної активності і зростання мікроорганізмів», — говорить астробіолог Тетяна Милоевич з Віденського університету.

«Більше того, пористість NWA 1172 також може вплинути на швидкість росту M. sedula».

Культура археона була застосована до стерилізованим плитах метеорита і ретельно досліджена за допомогою мікроскопії та аналізу вивільнених іонів металів. Зразок також подавали на подрібнену суміш того ж мінералу.

Для порівняння аналогічні мікробні культури подавали подрібнені зразки мідно-залізо-сірчаного мінерального халькопирита.

Два види їжі приводили до суттєво різними швидкостями росту, причому число археонов на метеориті досягала піку набагато раніше, ніж у халькопирита.

Більш ретельне вивчення з допомогою інших методів мікроскопії виявило деякі хитрі прийоми, використовувані мікробом. Крихітні бульбашки були помічені поза тел архей, які, здавалося, допомагали каталізувати реакції і, можливо, знижувати токсичність їх їжі, наприклад.

«Метеорит, більш корисний для цього древнього мікроорганізму, ніж дієта з наземних мінеральних джерел», — говорить Милоевич.

Хімічний і мікроскопічний аналіз залишків банкету надав дослідникам потенційну біологічну сигнатуру, яку можна було б використовувати в майбутньому, щоб виявити, чи був метеорит — або інші космічні камені, в цьому відношенні — пережеваны голодним хемолитотрофом.

У той час як ми дивимося в небеса в надії знайти життя, яка не звідси, стає ясно, що мікроби, які еволюціонували на Землі, вже краще нас в космосі.

Деякі види майже напевно можуть пережити крайності міжпланетного вакууму, залишаючи можливість того, що астронавти можуть забруднити інші скелясті тіла.

«Наші дослідження підтверджують здатність M. sedula виконувати біотрансформацію метеоритних мінералів, виявляти мікробні відбитки, залишені на матеріалі метеорита, і забезпечують наступний крок до розуміння біогеохімії метеоритів», — говорить Милоевич.

Це дослідження було опубліковано в Scientific Reports.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в метеориті переховувався небачений раніше неземний мінерал.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.