У Всесвіті виявлено місця, де час іде назад

Опубликованно 11.01.2020 01:36

У Всесвіті виявлено місця, де час іде назад

Час — таке просте і, одночасно, таке маловивчене поняття, яке намагалися осягнути і філософи, і фізики всіх часів і народів. Знаменитий фізик Стівен Хокінг вважав, що існує як мінімум три напрямки часу, які здатні відрізнити минуле від майбутнього. Так, на думку вченого, існують термодинамічна, космологічна і психологічна стріли часу, які описують єдиність минулого і неможливість його змінити. Однак навіть стріли часу Стівена Хокінга не здатні описати виявлені в гамма-сплески процеси, що повертають час назад.

Масштабний і при цьому вузьконаправлений викид енергії, який можна порівняти з випромінюванням цілої галактики і триває всього лише від кількох мілісекунд до години, вперше вдалося поспостерігати в далекому 1967 році з допомогою американських військових супутників. Вважається, що виник в нашій галактиці гамма-сплеск одного разу спровокувало масове вимирання живих організмів на Землі близько 500 мільйонів років тому. В даний час, на превелике щастя для людства, найближчий такий "промінь смерті" знаходиться на відстані у кілька мільярдів світлових років від Землі і не становить будь-якої загрози для нашої планети. Разом з тим, гамма-сплески можуть бути цікаві з іншої причини: вони здатні повертати час назад у зоні своєї дії.

Згідно з дослідженням Джона Хиккила і Роберта Немирова, опублікованому у виданні Astrophysical Journal, зазвичай спалахи гамма-випромінювання тривають від кількох мілісекунд до години. Короткі спалахи з тривалістю життя від однієї секунди, як правило, утворюються в результаті зіткнення нейтронних зірок, що призводить до вивільнення великої кількості енергії. Довгі ж гамма-сплески пов'язані з вибухом наднових.

Теорія Хаккила і Немирова показує, що гамма-сплеск будь-якої тривалості представляє з себе вибух величезної потужності, який породжує своєрідну ударну хвилю в хмарі речовини. З-за того, що така хвиля рухається швидше електромагнітного випромінювання, всередині її області має місце бути не тільки ефект уповільнення часу, але і буквально повертання його назад.

У будь-якому випадку, подібне явище абсолютно не суперечить основним постулатам сучасної фізики і теорії відносності. Незважаючи на те, що розроблена Альбертом Ейнштейном теорія стверджує, що швидкість руху речовини не може перевищити швидкість руху світла у вакуумі, вона зовсім не виключає можливість її надсвітловою поширення в щільному хмарі матерії.

Ефект подорожі в часі, в даному випадку виникає тому, що ударна хвиля дещо випереджає виникло гамма-випромінювання в швидкості, що призводить до того, що для стороннього спостерігача подібна хвиля виглядає як послання з далекого минулого.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що вчені запропонували новий метод вивчення віку Всесвіту.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.