Магнітні бурі відбуваються ближче до Землі, ніж вважалося раніше

Опубликованно 21.01.2020 09:12

Магнітні бурі відбуваються ближче до Землі, ніж вважалося раніше

У вражаючих сонячних штормів, які фарбують полярні небеса в красиві зелені і рожеві кольори, є більш темна сторона: вони здатні завдати шкоди нашій електромережі, систем зв'язку і супутникам. Тепер нове дослідження припускає, що джерело цих сонячних бур набагато ближче до нашої планети, ніж вважалося раніше.

Земля захищена захисним міхуром, відомим як магнітосфера, яка блокує шкідливу сонячну радіацію. Але коли Сонце іноді випускає високошвидкісні потоки випромінювання - і, разом з цим, інтенсивні лінії магнітного поля - вони можуть взаємодіяти з власним магнітним полем нашої планети.

Коли цей сонячний вітер потрапляє в магнітосферу, два набори ліній магнітного поля заплутуються. Це взаємодія генерує тепло і прискорює заряджені частинки - іони і електрони, - привносяться сонячним вітром, тимчасово послаблюючи магнітне поле планети і створюючи потужні магнітні бурі, які здаються нам як полярні сяйва.

Але оскільки ці бурі рідкісні, а супутників для їх спостереження недостатньо, неясно, де саме і як сталося це перепідключення ліній магнітного поля, йдеться в заяві дослідників дослідження.

Щоб з'ясувати це, дослідники використовували спостереження з супутників історії минулих подій НАСА і взаємодії в масштабах під час суббурь (THEMIS). Під час сонячних бурь ці супутники знаходяться на краю магнітосфери Землі - тієї частини магнітосфери на боці планети, яка не звернена до Сонця - яка витягується сонячним вітром. Дослідники виявили, що це магнітне перепідключення - подія, яка викликає магнітні бурі - може відбуватися набагато ближче до нашої планети, ніж вважалося раніше: приблизно на три-чотири діаметра Землі, згідно заяви.

Більш того, метеорологічний супутник на навколоземній орбіті (або на геосинхронній орбіті) виявив під напругою електрони після бурі, припускаючи, що подія перепідключення спонукало іони і електрони прискорюватися до високих енергій. Електрони, які течуть до планеті, несуть енергію вздовж ліній магнітного поля, щоб створити полярні сяйва, які ми бачимо.

Це прискорення може бути небезпечним для сотень супутників рухаються по геосинхронній орбіті, а також може бути шкідливим для ДНК людини, тим самим створюючи ризик для космонавтів, йдеться в заяві.

Крім того, сонячні бурі можуть зробити істотний вплив на мешканців Землі. Наприклад, згідно із заявою, у 1921 році магнітна буря порушила телеграфний зв'язок і викликала перебої в подачі електроенергії, що призвело до підпалу залізничного вокзалу в Нью-Йорку.

"Вивчаючи магнітосферу, ми підвищуємо наші шанси впоратися з найбільшою небезпекою, з якою людство відправиться в космос: штормами, питаемыми Сонцем", - заявив Василіс Ангелопулос, професор космічної фізики в Каліфорнійському університеті в Лос-Анджелесі. Ці дані можуть допомогти астронавтам і мешканцям Землі краще підготуватися до небезпечної сонячній погоді.

Отримані результати були опубліковані 13 січня в журналі Nature Physics.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що почався новий 11-річний цикл активності сонячних спалахів.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.