Кисень до органів будуть доставляти водорості в крові

Опубликованно 26.01.2020 04:27

Кисень до органів будуть доставляти водорості в крові

Нетрадиційний спосіб отримати кисень, не вдихаючи повітря, розробили дослідники з Університету Людвіга-Максиміліана. Вчені з'ясували, що водорості, поміщені в організм людини, можуть виробляти кисень і живити їм органи. Використання таких водоростей в якості місцевих кисневих фабрик, наприклад, у мозку людини може здійснити переворот в справі терапії інсультів або інших пошкоджень мозку, одержуваних при кисневому голодуванні.

«Спочатку це звучить дуже цікаво, — каже невролог Сьюзан Озугур. — Але це працює, так чому б і ні? Я думаю, що відкриття є великий потенціал». Її колега Ганс Страк озвучив вельми футуристичний спосіб застосування водоростей — будучи поміщеними в кров космонавтів, вони допоможуть їм краще справлятися з далекими космічними перельотами і споживати менше кисню з навколишнього повітря.

У ході експериментів Страк, Озугур і їх колеги барботировали кисень в відрубані голови пуголовків, щоб зберегти активність нервових клітин. Але якось раз в бесіді з ботаніками у Страки з'явилася ідея використовувати для подачі кисню водорості. «Я б не назвав це божевільною ідеєю. Швидше, нетрадиційної, скажімо так», — говорить він.

Дослідники вводили в кровоносні судини пуголовків або зелені водорості (Chlamydomonas reinhardtii), або ціанобактерії (Synechocystis), отримуючи моторошне зеленувате тварина. Обидва види водоростей виробляють кисень, реагуючи на світло, що проникає через напівпрозорі тіла пуголовків.

Коли кисень в навколишньому пуголовків рідини закінчувався, їх нервові клітини переставали подавати сигнали, але як тільки дослідники включали світло, нервові клітини знову оживали.

Поки неясно, як довго водорості зможуть жити в кровоносних судинах і як поставиться організм людини до хай і корисним, але непроханим гостям. Відкриття навряд чи знайде собі застосування, говорить невролог Кетлін Каллен з Університету Джона Хопкінса. Але це «мотивує подальше вивчення нетрадиційних підходів до вдосконалення методів лікування гіпоксії мозку, включаючи інсульт».

Вчені з Університету Людвіга-Максиміліана планують з'ясувати, чи можуть водорості бути ще чимось корисні. Наприклад, давати нервовим клітинам глюкозу або речовини, які здатні впливати на їх поведінку.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що була створена субстанція, що дозволяє дихати під водою.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.