Воно саме: вчені створили зникаючу електроніку

Опубликованно 05.11.2017 03:58

Воно саме: вчені створили зникаючу електроніку

Група американських і китайських вчених розробила «фізично нестійку електроніку», яка здатна повністю руйнуватися, вступаючи в реакцію з молекулами води в повітрі. Нова технологія дозволяє створювати пристрої, дружні по відношенню до навколишнього середовища. Навіщо плодити зайвий електронний сміття? Як це працює

Дослідники використовували плівку на основі полиангидридов. При досягненні певного рівня вологості повітря відбувається реакція гідролізу, плівка починає руйнуватися, а вироблені при цьому кислоти прискорюють корозію неорганічних матеріалів. У результаті електронні компоненти і металеві провідники швидко «випаровуються». В експерименті всього через 96 годин від схеми з транзистором, конденсатором, антеною та іншими елементами залишилися тільки ледь помітні крапки:

В залежності від складу плівки і рівня вологості цей процес можна розтягнути на кілька днів, тижнів або більш тривалий термін. Управління часом руйнування пристрої — одне з головних переваг цієї технології. Де знадобиться?

Зникаюча електроніка може знайти застосування пристроїв для моніторингу здоров'я та доставки ліків. Розробка також представляє інтерес для оборонної промисловості, в якості прикладу наводяться носії інформації з функцією самознищення (DARPA вже не перший рік працює над подібними технологіями).

Джерело: Science Advances