Зонд NASA сфотографував тінь місяця на Юпітері

Опубликованно 11.11.2017 00:10

Зонд NASA сфотографував тінь місяця на Юпітері

Зонду Juno вдалося зняти гігантську тінь, яку відкидає Амальтея, одна з місяців Юпітера, на поверхню планети-гіганта, повідомляє Лабораторія реактивного руху НАСА.

Juno, що летів до Юпітера довгі п'ять років з серпня 2011 року, на початку липня минулого року зблизився з планетою-гігантом і вийшов на стабільну орбіту навколо неї. Перші два місяці після зближення зонд витратив на зниження орбіти і перевірку всіх наукових інструментів, і перші наукові дані були отримані лише наприкінці серпня.

Перевірка всіх наукових інструментів Juno і перехід на нову, більш зручну для ведення спостережень орбіту повинні були відбутися в середині жовтня 2016 року, однак буквально перед початком цього маневру NASA зафіксувало неполадки в роботі двигуна, які змусили інженерів місії відкласти його на наступне зближення з Юпітером.

Надалі учасники місії відмовилися від подібних планів на невизначений час і почали вести спостереження за Юпітером з "високою" орбіти. З-за подібних збоїв Juno зближується з Юпітером не раз в два тижні, як планували спочатку науковці, а раз на 53 дні. Це залишає багато часу на проведення інших досліджень, у тому числі отримання нових знімків планети-гіганта і її супутників за допомогою камер зонда.

В ході одного з останніх зближена з Юпітером, яке відбулося в перших числах вересня, камери Juno отримали щодо незвичайний знімок — тінь Амальтеи, однією з самих невеликих місяців Юпітера, відкритої в 1892 році знаменитим американським астрономом Едвардом Барнардом.

Як показали знімки з "Вояджерів", ця луна володіє незвичайною витягнутою формою, що відображається і у формі її тіні на поверхні Юпітера. Вивчення цих знімків, як сподіваються вчені, допоможе їм уточнити пропорції Амальтеи і точніше виміряти її розміри.

Зонд Juno показав перші фотографії Юпітера: