Космос всередині: як створити інтер'єр майбутнього у себе вдома – поради дизайнера

Опубликованно 13.11.2017 03:28

Ніяких «зірочок на стелі»! Справжній космос – це лаконічність і ультрасучасні матеріали

В останні кілька десятиліть тема освоєння космосу відійшла на задній план – занадто дорого, занадто далеко, занадто фантастично. Але сьогодні все змінюється, і фантастика поступово стає реальністю. Ілон Маск предметно займається розробкою проекту колонізації Марса, а одним з головних світових ньюзмейкерів стала NASA, яка постійно видає сенсації – від відкриття 7 схожих на Землю екзопланет в системі TRAPPIST-1 до припущень про можливість наявності позаземного життя всередині нашої сонячної системи: супутники Сатурна і Юпітера.  Чому тема космосу зараз привертає стільки уваги? Все просто – людство починає всерйоз замислюватися про пошук свого майбутнього нового будинку. І ці роздуми відображаються на самих різних сферах нашого життя – в тому числі, і інтер'єрному дизайні.

Про те, як створити «маленький космос»у себе вдома, ми розпитали українського дизайнера Олену Шабалтас – творця бренду декору Shabaltas і постійну учасницю провідних світових інтер'єрних виставок: зокрема, паризької Maison&Objet. А побачити своїми очима те, як космічний тренд втілюється в сучасних інтер'єрах, можна буде вже вці вихідні, 22 і 23 квітня на маркеті «Всі. Свої | Дім та декор», що отримав назву «Космос: новий дім». Маркет на Десятинній, 12 збере 150 кращих українських брендів меблів, текстилю, кераміки та декору, які представлять своє бачення космічної теми.

«Це – учора і завжди. Кожен день, напевно», – так Альона відповідає на питання «космос – це вчора, сьогодні чи все-таки завтра?». Відчуття космосу не як чогось далекого і фантастичного, але як реальності, частиною якої ми вже є, закономірно формує і її дизайнерське бачення.Польоти сьогодні стають все більш доступними, і я думаю, що одного разу і справді зможу полетіти в космос: залишити Землю, але обов'язково повернутися назад. Тому я розглядаю космічні інтер'єри не як дитячу кімнату з малюнком сузір'їв у синіх кольорах, а як «доросле» багатофункціональний простір – зручне і дивовижне одночасно.

Матеріали

Олена підкреслює, що зараз розробляється багато нових матеріалів, які можна використовувати в абсолютно різних сферах – наприклад, і в будівництві, і в fashion-індустрії. Відмінна риса таких матеріалів – експерименти з їх щільністю, твердістю, текстурою.«На виставці Maison&Objet є невеличкий стенд, де показують зразки нових матеріалів. Ви можете дивитися на зразок і думати, що він 100% твердий, але доторкнувшись – виявити, що він м'який, немов мокра губка. Ці «спецефекти» дуже нас зближують з космосом і дають можливість відчути, що доступні польоти на Марс вже практично на відстані витягнутої руки. Плюс вони відкривають необмежені можливості для творчості в інтер'єрному дизайні»,

– розповідає Шабалтас.

Кольори і форми

«Особисто для мене космічний інтер'єр – це інший простір, яке змінюється сама по собі. Простір з можливістю зменшитися або збільшитися, незалежно від того, які у нього розміри або державного кордону в реальності», – вважає дизайнер.Щоб спробувати створити в своєму інтер'єрі такий ефект простору, вільного від усіх умовностей і законів фізики, варто використовувати складні обтічні об'ємні форми білого або сірого кольорів.

Це можуть бути арт-об'єкти, скульптури, світильники, панно на стіну. Матеріали при цьому не мають принципового значення: можна, наприклад, вибрати в'язані речі або предмети з дроту, а також дерево, бетон, скло.

Доречність

Звичайно, далеко не всі готові переобладнати свою спальню або вітальню в каюту зорельота, але при цьому привнести в свій інтер'єр «космічні» акценти хочуть дуже багато. Питання – як це зробити так, щоб не перетворити власну квартиру в нічний кошмар Джорджа Лукаса.

«Зараз еклектика – це основа основ усіх інтер'єрів. І навіть в саму класичну ситуацію – наприклад, музею, – цілком може вписатися люстра з зім'ятого металу. Обмежень немає, головне правильно застосувати той чи інший предмет», – заспокоює Шабалтас особливо недовірливих. Але при цьому підкреслює: «Межа між еклектикою і поганим смакомдуже тонка. І зробити правильний гарний інтер'єр з особливим акцентом зможе тільки професіонал, людина з особливим художнім баченням».

Категория: Интернет