Динозаври змушували ссавців вести нічний спосіб життя

Опубликованно 14.11.2017 00:30

Динозаври змушували ссавців вести нічний спосіб життя

У часи царения динозаврів на Землі з'явилися вже на той момент ссавці вели нічний спосіб життя, щоб якомога менше стикатися з давніми ящерами. Нові свідчення на користь гіпотези “нічного пляшкового горлечка“ знайшли фахівці, що представляють Тель-Авівський університет і Університетський коледж Лондона.

Ссавці з'явилися 225 років тому і сусідити з динозаврами їм доводилося протягом 160 мільйонів років . Згідно досить давно існуючої теорії, у ті часи всі або майже всі ссавці вдень ховалися, а їжу для себе самих шукали вночі. 65 мільйонів років тому динозаври вимерли, після чого з'явилося безліч видів ссавців, що ведуть денний спосіб життя, проте “спадщина“ часів, коли їх предкам доводилося жити в ночі, досі можна спостерігати в деяких деталях їх анатомії і фізіології. Зокрема, багато ссавці, порівняно з іншими “денними“ тваринами, що не дуже добре розрізняють кольори, проте володіють хорошим слухом і нюхом, вибрисами для того, щоб орієнтуватися на дотик і шерстю, що дозволяє краще переносити холодні ночі.

Хоча на користь теорії “нічного пляшкового горлечка“ свідчать особливості сучасних ссавців, фахівці відзначають, що ці докази є досить непрямими. У той же час, палеонтологи знайшли недостатньо останків стародавніх ссавців, щоб більш безпосереднім чином підтвердити або спростувати цю теорію.

Щоб розібратися, чи дійсно ссавці “вийшли на світло“ саме після вимирання динозаврів, вчені порівняли будову представників 2 415 різних видів, що належать до 135 із 148 сімейств, які входять у клас ссавців. Це дозволило краще уявити, на якому саме етапі предки деяких з цих видів стали освоювати денний спосіб життя. Згідно з висновками, які зробили вчені, це дійсно відбулося незабаром після вимирання динозаврів або зовсім незадовго до нього.

Дослідження було опубліковане в журналі Nature Ecology&Evolution.