Науковці підписали друге попередження людству

Опубликованно 16.11.2017 00:58

Науковці підписали друге попередження людству

У зверненні, підписаному 15 364 вченими з 184 країн, перераховані головні загрози існування розумного життя на Землі. Друге "попередження людству" опубліковано в журналі BioScience, повідомляє The Washington Post.

Глобальне потепління вчені вважають головною загрозою для екосистеми планети (з 1992 року середні глобальні температури зросли на 0,5 градуса Цельсія, а середньорічні викиди вуглекислого газу - на 62%).

За цей же проміжок часу знизилася доступність прісної води, скоротилися території лісових угідь і збільшилися розміри "мертвих зон" в океані (у них мало кисню).

Фахівці відзначили позитивний ефект від поетапного відмови від хлорфторвуглеців, який призвів до скорочення озонової діри в стратосфері.

На думку вчених, за останні чверть століття населення Землі збільшилося на два мільярди, тоді як популяція інших ссавців, а також рептилій, амфібій і риб скоротилася майже на 30 відсотків.

Експерти запропонували 13 заходів, які могли б знизити негативний вплив людини на екосистему планети. Серед них - створення заповідників, скорочення розміру харчових відходів та впровадження зелених технологій.

Перше попередження людству, підписана понад 1,7 тисячі вченими, було опубліковано в 1992 році. Тоді занепокоєння експертів також викликало руйнування біосфери планети, обумовлене антропогенним впливом. Фахівці відзначали, що за останні 25 років поточна ситуація ускладнилася.