Астрономи відкрили стародавню спіральну галактику у Всесвіті

Опубликованно 16.12.2017 02:18

Астрономи відкрили стародавню спіральну галактику у Всесвіті

Найдавніша з відомих астрономам спіральних галактик, відома як A1689B11, існувала 11 мільярдів років тому. Це всього лише 2,6 мільярди років після Великого вибуху, коли вік Всесвіту становив лише одну п'яту від її справжнього віку. Тому галактика A1689B11 є найдавнішою спіральною галактикою Всесвіту, відкритої на сьогоднішній день.

Дослідники використовували високоефективний метод, об'єднуючий гравітаційне лінзування із застосуванням сучасного інструменту під назвою Near-infrared Integral Field Spectrograph (NIFS), встановленого на телескопі Gemini North, розташованому на Гавайях, щоб підтвердити вік і спіральну природу цієї галактики.

Гравітаційні лінзи є найбільш потужними «природними телескопами», формованими масивними скупченнями, що складаються з тисяч галактик і темної матерії. Таке скупчення галактик викривляє траєкторію світла, що йде від галактик, розташованих на задньому плані, і візуально збільшує їх, подібно до того як це відбувається у звичайній лінзі.

“Цей метод дозволяє нам вивчати стародавні галактики у високому дозволі з безпрецедентним рівнем деталей“, - розповів доктор Тяньтянь Юань (Tiantian Yuan) з Технологічного університету Суінберна, Австралія, який є головою дослідницької групи.

“Ми змогли зазирнути на 11 мільярдів років у минуле і безпосередньо спостерігати формування перше, примітивних спіральних рукавів галактики“.

Дослідження також показало, що в галактиці A1689B11 відбувається активне звездообразование, однак, на відміну від інших галактик цієї епохи, диск галактики A1689B11 є дуже холодним і тонким, у ньому майже не спостерігається турбулентності. Такий тип спіральних галактик ніколи раніше не спостерігався в настільки ранню епоху існування Всесвіту.

Дослідження з'явилося на сервері попередніх наукових публікацій arxiv.org.