У Китаї знайшли останки динозавра-папуги

Опубликованно 18.01.2018 02:04

У Китаї знайшли останки динозавра-папуги

Палеонтологи з Китаю, Бельгії та США виявили останки динозавра, який жив близько 160 млн років тому. Серед родичів його виділяли різнокольорові, як у папуги, пір'я. Опис нового динозавра опубліковано в журналі Nature Communications.

Чудово зберігся, майже повний скелет вчені знайшли під час розкопок у північно-східній частині Китаю. Вивчення останків показало, що задня половина голови, шия і груди динозавра були покриті яскравим пір'ям всіх кольорів веселки, що переливаються на світлі. За цю особливість динозавр отримав назву Чайхун (в перекладі з путунхуа Caihong - "веселка").

Як прокоментував один з авторів роботи, еволюційний біолог з Филдовского музею природної історії Чед Еліасон, відкриття дозволяє припустити, що світ юрського періоду був більш барвистим, ніж ми собі уявляли".

Вивчивши останки під мікроскопом, палеонтологи знайшли в пір'ї сліди органел, які відповідають за пігментацію. Так як колір залежить від їх форми, вченим вдалося відновити забарвлення тварини. Майже все його тіло було вкрите темними пір'ям, за винятком райдужної шиї. Помітне забарвлення могла служити для залучення статевого партнера.

Динозавр, повна назва якого - Caihong juji був розміром приблизно з сучасну ворону і пересувався на двох ногах. Гострі зуби допомагали йому харчуватися невеликими ссавцями і плазунами.