Виявлені бактерії, що перетворюють крупинки золота в самородки

Опубликованно 01.02.2018 03:58

Виявлені бактерії, що перетворюють крупинки золота в самородки

Вчені-геологи з Квінсленда, Австралія, виявили унікальний новий тип корисних бактерій, які збирають самі дрібні крупинки золота і переробляють, перетворюючи їх в більш великі злитки, звані самородками. Дане відкриття дозволить видобувним компаніям освоювати раніше неперспективні родовища, але самою цікавою областю застосування нових бактерій стане переробка та вилучення золота з старої електроніки.

"В електронному смітті міститься досить багато золота й інших благородних металів" - розповідає Франк Рейт, професор з університету Аделаїди, - "Виявлені нами бактерії пропонують ефективний, дешевий і не завдає шкоди навколишньому середовищу спосіб вилучення і повернення золота, певна кількість якого яке знаходиться в кожному мобільному телефоні або на комп'ютері"

Відзначимо, що в електронному сміття, старих мобільних телефонах, комп'ютерах, телевізорах тощо, выброшенном в 2016 році у всьому світі, містилися цінні матеріали на суму 84 мільярди доларів, з яких 29 мільярдів припадає на вартість золота.

"Зараз ми експериментуємо з електронним сміттям різного типу і розробляємо повний технологічний цикл видобування з нього золота, головними "дійовими особами" якого є нові бактерії" - розповідає доктор Оллі Круш, вчений, що працює на новозеландський Монетний Двір.

Знайдені бактерії переробляють різні сплави і відфільтровуючи всі метали, крім золота. В результаті цього бактерія формує наночастицу із золота високої чистоти, яка прикріплюється до "зародку" майбутнього самородка. Це досить повільний процес, процедура повного вилучення золота з електронного сміття може тривати від 17 до 58 років, що дуже і дуже довго для того, щоб розглядати можливість практичного застосування бактеріального" методу вилучення золота.

Однак вчені, які працюють з новими бактеріями, в найближчому майбутньому збираються залучити до цієї справи вчених-генетиків. І, цілком ймовірно, що генетикам вдасться знайти і провести відповідні генетичні зміни, які дозволять у багато разів прискорити "золотодобувну функцію" нового штаму цих вкрай корисних бактерій.