Мутації ДНК в тканинах серця і легенів: вчені США з'ясували, яку небезпеку несуть популярні вейпы - електронні сигарети, - ЗМІ

Опубликованно 09.02.2018 03:21

Широко відомо, що електронні сигарети дозволяють вдихати нікотин у вигляді аерозолю, не спалюючи тютюнові листки і не створюючи маси шкідливих побічних продуктів, однак в США вирішили поставити під сумнів безпеку такого виду куріння.

У минулому році експерименти на окремих молекулах "в пробірці", показали, що аерозолі електронних сигарет здатні пошкоджувати ДНК.Вже у новій роботі дослідник Мун-Тан Сон з Нью-Йоркського університету і його співавтори продемонстрували цю небезпеку також in vivo, на живому модельному організмі.

Результати експерименту були опубліковані в журналі PNAS,передає "Російський Діалог".

Вчені піддавали лабораторних мишей впливу "затяжками" аерозолів з електронних сигарет протягом 12 тижнів, що з урахуванням тривалості їх життя можна вважати еквівалентом десятирічного стажу паління у людини.

В результаті у таких тварин спостерігалися ознаки мутацій, пошкоджень ДНК в тканинах серця, легенів і сечового міхура.

У порівнянні з некурящими" мишами з контрольної групи, клітини їх легень виробляли і менше білків, необхідних для репарації ДНК і її відновлення при випадкових мутаціях.

Ту ж картину дали паралельні експерименти, поставлені з культурами клітин легенів і сечового міхура людини після обробки їх нікотином і никотинпроизводным нітрозамін-кетоном (NNK), канцерогенна дія якого давно доведено.

Це, на думку авторів, дозволяє сказати, що і в деяких тканинах цілого організму речовини, що містяться в аерозолях електронних сигарет, перетворюються в генотоксические і мутагенні похідні. В результаті підвищується інтенсивність пошкодження ДНК, зростає небезпека злоякісного переродження клітин. І хоча ця небезпека менше, ніж під час паління звичайних сигарет, вона все ж набагато більше, ніж у некурящих.

Ранеевыяснилось, що життя на Землепоявилась раніше, ніж вважали багато вчених.

Категория: Техника