Запропоновано спосіб пошуку життя на інших планетах

Опубликованно 20.02.2018 01:00

Запропоновано спосіб пошуку життя на інших планетах

Дослідники з'ясували, як шукати населені планети, змоделювавши атмосферу древньої Землі. Вони визначили суміш газів, яка не може бути присутнім на млявої планеті: це вуглекислий газ і метан у відсутність чадного газу. Про такий результат повідомляється в науковій статті, опублікованій в журналі Science Advances.

Зрозуміло, ні в один телескоп не можна розгледіти живі організми, що населяють іншу планету. Натомість, спостерігаючи її спектр, можна визначити склад атмосфери.

Безперечним маркером життя, якою ми її знаємо, зрозуміло, є кисень. Цей неймовірно активний газ просто зникне з атмосфери, вступивши в хімічні реакції з чим доведеться, якщо його запаси не будуть регулярно поповнюватися живими організмами.

Однак не варто забувати, що життя на Землі існує вже майже чотири мільярди років, і тільки друга половина цього терміну відзначена помітним присутністю кисню в атмосфері.

"Ідея пошуку атмосферного кисню в якості маркера життя існує вже давно, і це хороша стратегія: дуже складно отримати багато кисню в відсутність життя, — пояснює Джошуа Криссансен-Тоттон (Joshua Krissansen-Totton) з Вашингтонського університету, один з авторів нового дослідження. - Але ми не хочемо класти всі яйця в одну корзину. Навіть якщо життя поширена в космосі, ми не знаємо, чи буде це життя, яка виробляє кисень. Біохімія виробництва кисню дуже складна і рідко може зустрічатися".

Автори роботи застосували, загалом, той же підхід, який підказує доцільність пошуку кисню. Треба шукати в атмосферах чужих світів суміш газів, яка далека від хімічної рівноваги. Така суміш для свого існування потребує постійного поповнення потрібними компонентами з боку живих організмів.