На Марсі знайшли можливі ознаки життя біля вулканів

Опубликованно 19.06.2018 13:12

На Марсі знайшли можливі ознаки життя біля вулканів

Планетологи Університету Джона Хопкінса в США виявили причину формування геологічної структури Medusae Fossae, походження якої раніше було незрозумілим для вчених. Згідно з висновками дослідників, формація з'явилася в результаті катастрофічних вивержень вулкана, які також призвели до виникнення водойм і, можливо, життя. Стаття з результатами наукової роботи опублікована в Journal of Geophysical Research: Planets.

Формація Medusae Fossae являє собою масивне геологічне утворення, складене з м'яких еродованих порід, розташоване поряд з екватором планети і простягшись на вісім тисяч кілометрів. Частина формації має гладкий і хвилястий рельєф, проте в деяких областях знаходяться долини і хребти. Згідно з радіолокаційним даними, Medusae Fossae містить пористі породи (наприклад, вулканічний попіл), а також льодовикові відкладення, кількість яких можна порівняти з південною полярною шапкою Марса.

У новій роботі вчені проаналізували гравіметричні дані з супутників. При гравіметрії вимірюється полі сили тяжіння, що дозволило визначити щільність порід формації. Виявилося, що вони лише на дві третини настільки ж щільні, як інша частина кори. Це пояснюється надзвичайною пористістю відкладень, що вказує на їх вибуховий вулканічне походження.

Таким чином, було продемонстровано, що формація утворилася більше трьох мільярдів років тому під час катастрофічних вулканічних вивержень. Попіл, який викидається в атмосферу, осаджувався на поверхні, збираючись біля підніжжя пагорбів. З часом він отвердевал, стаючи частиною формації, і половина порід зруйнувалася внаслідок ерозії, що створило різноманітні елементи рельєфу.

Medusae Fossae в 100 разів масивніше, ніж найбільше з подібних утворень на Землі, що робить його самим великим утворенням, сформованим в результаті вибухової вулканічної активності, з відомих в Сонячній системі.

Дослідники вважають, що під час масивних вивержень, що призвели до появи формації, в атмосферу Червоної планети було викинуто величезну кількість води, достатню для появи глобального водного покриву товщиною більше дев'яти сантиметрів. Парникові гази зігріли поверхню Марса, зробивши її придатною для існування рідких водойм і примітивних живих організмів.