Знайдено новий тип чорної діри

Опубликованно 20.06.2018 13:00

Знайдено новий тип чорної діри

Команда дослідників з Університету Нью-Гемпширу виявила докази існування проміжно-масової чорної діри (IMBH). Відкриття було зроблено за допомогою космічної рентгенівської обсерваторії "Чандра", що належить NASA. Крім того, у дослідженні були задіяні рентгенівський телескоп XMM-Ньютона (ESA) і Швидкий Рентгенівський Телескоп (NASA).

Відтепер, до великої радості вчених, з'явилися переконливі докази існування зоряних чорних дір, які, як правило, можуть бути масивніше нашого Сонця в 5 або навіть в 30 разів.

В рамках дослідження було також з'ясовано, що надмасивні чорні діри з масами, настільки ж великими, як мільярд сонячних мас, існують у центрах більшості галактик.

Вчені тривалий час шукали IMBHs, які б існував у проміжному етапі між двома вищезгаданими крайнощами. Такі чорні діри можуть бути рівними тисяч сонячних мас. Однак, такі дірки досить важко виявити.

Один з наукових методів, який дозволяє зараз це робити – це очікування поки зірка пройде мимо чорної діри і буде нею розірвано. При цьому чорна діра випустить спалах, яка і дозволить виявити, а також обчислити її масу.

Нещодавно вчені визначили кандидат в подібні IMBH-об'єкти, спостерігаючи за великою галактикою, яка знаходиться приблизно в 740 мільйонів світлових років від Землі.

Зображення, представлене вище, показує галактику, названу 6dFGS gJ215022.2-055059. Дані про цієї галактики були отримані завдяки Хабблу і Чандре.