У Юпітера знайшли ще 12 супутників

Опубликованно 24.08.2018 09:30

У Юпітера знайшли ще 12 супутників

На орбітах навколо Юпітера відкрито 12 нових супутників – 11 нормальних супутників і один незвичайний. Тепер загальне число супутників у системі Юпітера становить 79 – та більшого числа супутників вчені не знають ні для однієї планети Сонячної системи.

Команда під керівництвом Скотта Шеппарда (Scott S. Sheppard) з Інституту Карнегі, США, вперше помітила ці супутники Юпітера навесні 2017 р., випадково, під час спостереження далеких об'єктів Сонячної системи: у пошуках підходящої цілі для досліджень за допомогою плутонианского зонда New Horizons (Нові горизонти). Процес розрахунків орбіт і підтверджень виявлених супутників гігантської планети зайняв приблизно один рік, розповіли автори роботи.Дев'ять з 12 нововиявлених супутників Юпітера складають зовнішню групу супутників і звертаються в напрямку, зворотному власним обертанню планети, або ретроградному напрямку. Їх можна розділити на три групи, члени кожної з яких, ймовірно, є осколками одного загального батьківського тіла.

Ще два відкритих супутника Юпітера є частиною більш близькою до планети внутрішньої групи і обертаються в одному напрямку з планетою, тобто в проградном напрямку. Останній з виявлених супутників Юпітера відрізняється тим, що «сміливо» рухається в проградном напрямку прямо посеред ретроградних супутників, а не у складі «проградной групи». Цей супутник, що отримав ім'я Валетудо (правнучка Юпітера, богиня здоров'я та гігієни в римській міфології), також примітний тим, що є найменшим за розмірами супутником Юпітера – його розмір становить менш одного кілометра.Складено за матеріалами, наданими Інститутом Карнегі.